Serviceinformasjon
De fleste produsenter håndterer support og
service direkte og vi er pålagt å følge de retninglinjer som de til en hver
tid har.
Hos de produsentene som har egne verksteder, skal
verkstedet kontaktes for å avtale service.
Under finner du en oversikt over hvordan du enklest kan søke om service på ditt
produkt. Klikk på linken til den respektive produsenten for ditt produkt, så vil
du få informasjon om hvilke rutiner som gjelder.
Når du sender inn et
produkt til et verksted husk å legge ved kvittering, en detaljert
feilbeskrivelse, samt kontaktinfo og en adresse hvor det reparerte
produktet skal returneres. Etter at produktet er levert inn tar du direkte
kontakt med verkstedet dersom du har spørsmål rundt reparasjonen f.eks. når den
er ferdigstilt. Pakker skal ikke sendes rekomandert!
For returer,
hvor produsent ikke har egne verksted, kontakter du oss på retur@mshop.no
Returer til m-Shop MÅ avtales på forhånd. Returer uten avtale vil
ikke bli hentet. Hvis du får tildelt et RMA/ShipID fra oss må det merkes klart
og tydelig på pakken.
Dersom det er snakk om reklamasjon på et produkt,
enten fordi garantien er utgått eller produktet har vært inne til reparasjon 2
eller flere ganger, tar du kontakt med oss på retur@mshop.no
Du har
selv ansvar for å pakke varene forsvarlig inn slik at de ikke blir skadet under
transport. Dette gjelder selv om varen er defekt. PC komponenter som er
sensitive i forhold til elektrostatiske utladninger skal pakkes i antistatisk
emballasje for at garantien skal gjelde. Pakker skal ikke sendes
rekomandert!
Hjelp på Internett
Hvis du har problemer med et produkt er
det mye hjelp og informasjon å finne på Internett. På produsentenes
hjemmesider finnes det ofte nye drivere/firmware/bios oppdateringer,
brukermanualer og FAQ (ofte stilte spørsmål/svar) som kan løse dine
problemer.
Klikk på linken til den respektive produsenten for ditt
produkt, så vil du få informasjon om hjemmesider og
telefonnr.
Hvis ikke produsenten har egen support
tjeneste tar du kontakte med oss på
e-post info@mshop.no.
P.S I ferier (sommerferien, påske, jul...)
kan service hos verkstedene ta noe ekstra tid pga. ferieavvikling og
helligdager.